torsdag 22 april 2010

Bygga Grävmaskin

I går ringde svärfar och berättade han att han hade fått sitt grävaggregat till jordbrukstraktorn. Efter att ha jobbat klart åkte jag och svågrarna ut till svärfar och började montera ihop allt, som IKEA fast mycket enklare, det fanns ingen beskrivning men slangarna var numrerade fint. Efter att vi fått i olja i systemet startade vi upp och alla spakar fungerade. Vi gjorde även upptäkten att kineser inte har samma spak uppsättning som en vanlig grävmaskin svängfunktionen satt på skoptilt spaken och stickan gick fel väg. Men det är ju sånt som går att ordna till med en skiftnyckel om man inte har en fastnykel förstås. Nu hoppas jag bara att helgen blir fin så att jag får ta mig en sväng med hojen. Jag har i kväll varit ut till micke och tittat på när han demonterade den sista hjul cylindern på gammel åket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar