torsdag 29 april 2010

Lite fix på hojen

Nu laddar man för maj rundan, på lördag bär det av. Jag har köpt mig ett nytt framhjul för det gamla var inte allt för fräscht blankare än Hylands flint. När jag ändå höll på så bytte jag även bromsarna. Hela jobbet gick klanderfritt men jag tyckte att bromsarna var svampiga och jag fick pumpa för att få bra effekt. När jag öppnade bromsvätske behållaren såg jag att oljan inte var allt för fin. Då tog jag och tömde bort den gamla vätskan och fyllde på med ny fin DOT4 vätska, sen var det bara att lufta på tills jag fick ut ny fin vätska ur oken. Nu återstår bara tvättningen den ska nog bli av i kväll om inget oförutsett sker.

1 kommentar:

  1. Verkar som om vi har otur med vädret 1 maj,,,
    Ser att dom har lovat 3,4 mm nederbörd.
    Bara hoppas dom har fel!
    Micke.

    SvaraRadera