torsdag 22 april 2010

Murphy!!!

Nu kom bakslaget!

Har renoverat tre hjulcylindrar till bromsarna på en 1952 års Henry J,bytt ett meterlångt bromsrör över bakaxeln på grund av en klämskada,samt rivet ned huvudbromscylindern för en översyn.

Så långt allt väl,men det har gått lite för bra för att hålla i sig.
När jag plockat ned huvudbromscylindern konstaterar jag att en renovering medelst honing är bästa medicin doktorn ordinerar,men dock även att en liten aluminiumkolv som håller en av tätningsringarna på plats är trasig!
Eftersom cylindern är renoverad ett x antal gånger sedan 1952 och är hjärtat i enkrets systemet så blev kuren att få tag på en ny huvudbromscylinder vilket är lättare sagt än gjort!
Sanolikheten att få tag på en ny före besiktning var ett smärtsamt liten!
Men ack hav förtröstan,,,ringde till Glenn Drugge på Motormetropolen i Luleå och förklarade problematiken varpå han svarar "Men det är ju inga problem det löser vi!Jag ringer dig på nån timme."Två timmar senare ringer mobilen,"Hej det är Glenn!nu har jag fixat en ny huvudbromscylinder till dig, jag har den hemma på fredag!!!
Helt otroligt! Att på Onsdag kl åtta ringa och hoppas på att få tag i delar till en bil som tillverkades i 130,000 ex under åren 50-55 till att kunna hämta dom två dagar senare i Luleå,,,det är kundservice om något!
Åter på banan, och nu återstår bara att renovera sista hjulcylindern samt lufta systemet....peppar peppar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar